KierunkiStudiów.pl

Menu

  • Start
  • Artykuły
  • Polscy studenci po raz kolejny triumfują w konkursie Google Online Marketing Challenge

02.09.2013, 13:39

Polscy studenci po raz kolejny triumfują w konkursie Google Online Marketing Challenge

W tegorocznej edycji największego międzynarodowego konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge (GOMC), triumfowały aż cztery polskie zespoły. Zespół studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pod opieką dra inż. Wojciecha Wiza, uzyskał w tym roku tytuł europejskiego zwycięzcy w kategorii „Google+ Social Media Marketing”. Pozostałe trzy polskie zespoły były oceniane w ramach kategorii „Adwords Award”. Zespół Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta znalazł się w światowym Top 15 rankingu GOMC 2013.

W grupie „Strong” 32 zespołów sklasyfikowanej zaraz po finalistach znalazł się również kolejny zespół z Wydziału Fizyki UAM Poznań oraz zespół z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej pod opieką dra Tymoteusza Doligalskiego. W tegorocznej edycji konkursu wzięły udział 2453 zespoły studentów z całego świata.

W latach 2009-2011 studenci Szkoły Głównej Handlowej zdobyli trzykrotnie tytuł Europejskiego zwycięzcy GOMC, a w roku 2012 pod opieką Pana dra Tymoteusza Doligalskiego byli światowymi zwycięzcami tego konkursu.

Zespoły Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012.

Inaczej niż w poprzednich latach, w tym roku Google nie ogłosił list zespołów Top 5 regionów, na które został podzielony świat: a) Europa, b) obie Ameryki, c) Środkowy Wschód i Afryka, d) Azja i Pacyfik. Z tego względu w tym roku podajemy dane tylko z globalnego rankingu.

zespol_uam.jpgStudenci Wydziału Fizyki przygotowywali się do udziału w GOMC 2013 przez pół roku w ramach zajęć prowadzonych na Wydziale Fizyki dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez UAM Poznań, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.

Kapitan zespołu UEP, który w tym roku uzyskał tytuł europejskiego zwycięzcy w kategorii 'Google+ Social Media Marketing', Pan Adrian Gasiński był w zeszłym roku kapitanem zespołu Top 15 Europy GOMC 2012, który brał udział w konkursie w ramach zajęć prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM Poznań. W skład zespołu z UEP weszła studentka Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM Poznań.

Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane wg trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award”, „Google+ Social Media Marketing” (opis). Drużyny ze wszystkich kategorii musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię marketingową w kompleksowym systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords. Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale co może nawet bardziej istotne, również z innymi podmiotami prowadzącymi kampanii marketingowe na realnym, otwartym rynku. Następnie w oparciu o algorytm oceniający 35 parametrów charakteryzujących jakość prowadzonych kampanii został utworzony ogólny (niezależny od kategorii) światowy ranking zespołów biorących udział w GOMC 2013. Z otrzymanego w ten sposób rankingu wybrano zwycięzców: globalnego i czterech regionalnych w kategorii „AdWords Award” i „Social Impact Award”. Biorący udział w GOMC w ramach kategorii „AdWords Award” musieli przeprowadzić kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” dla organizacji non-profit. Dodatkowo startujące w GOMC zespoły mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej prowadząc, w ramach kategorii 'Google+ Social Media Marketing', sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit.

Udział w konkursie był dla studentów idealnym sposobem na sprawdzenie w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych na uczelni w starciu z nie symulowaną, realną konkurencją prowadzącą internetowe kampanie marketingowe na otwartym rynku.

Podobne artykuły

  1. Na uczelniach /

    „Adapciak – obóz integracyjny dla nowych studentów Politechniki Krakowskiej

    15 września 2023 r. w Pawilonie Konferencyjno-Wystawowym „Kotłownia” na kampusie Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 uczestn...

  2. Na uczelniach /

    Na Politechnice Krakowskiej powstało laboratorium VR – kolejna pracownia wspomagająca nowoczesne kształcenie

    Baza laboratoryjna Politechniki Krakowskiej poszerzyła się o unikatową pracownię komputerową – laboratorium VR. Uroczyste otwarcie z udziałem wł...

  3. Na uczelniach /

    Laboratorium Aerodynamiki Środowiskowej PK podczas Festiwalu Nauki i Sztuki - 16-18 maja 2024 r.

    Po pięciu latach przerwy wraca Festiwal Nauki i Sztuki w Krakowie. Politechnika Krakowska, która od samego początku istnienia festiwalu jest za...

  4. Na uczelniach /

    Uniwersytet Jagielloński z nową kampanią: ZNAJDŹ POMYSŁ NA SIEBIE NA UJ

    To nie tylko slogan, ale też motto przewodnie tegorocznej kampanii. Ma ona na celu zachęcenie młodych ludzi do studiowania i pokazania, że UJ to miejs...

Katalog kierunków