Studenci z całej Europy na pomoc wykluczonym
W sobotę 17 maja zakończyły się dwutygodniowe zmagania studentów z 9 krajów Europy, rywalizujących ze sobą w międzynarodowych zespołach w ramach NetAware Intensive Programme. Prowadząc realne kampanie promocyjne dla organizacji non-profit zajmowali się trudnymi problemami wykluczeń społecznych w Unii Europejskiej – wykluczeniami ze względu na płeć i orientację seksualną oraz wykluczeniem finansowym.
Studenci z 11 europejskich uczelni przyjechali na Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach z Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Rumunii, Węgier i Włoch. Zostali pomieszani w międzynarodowe zespoły. Każdy zespół wybrał organizację non-profit działającą w jednym z państw europejskich, walczącą z danym wykluczeniem społecznym.
W zmaganiach najlepsze okazały się zespoły – działający na rzecz organizacji SchLAu z Niemiec walczącej z wykluczeniem ze względu na orientację seksualną oraz działający na rzecz organizacji Kiútprogram Közhasznú Non-profit Zrt. z Węgier walczącej z wykluczeniem finansowym. W kategorii najlepszych raportów narodowych wygrali studenci z Rumunii (wykluczenie finansowe) oraz Niemiec (wykluczenie ze względu na orientację seksualną).
Ale wygrani są wszyscy. Niemal 1 000 000 wyświetleń i 2 000 kliknięć reklam organizacji non-profit rozlokowanych w krajach UE, 10 indywidualnie prowadzonych blogów i 20 aktualizowanych codziennie stron na Facebooku i Google+ pokazują wysiłek 10 wspaniałych drużyn – mówi Piotr Dąmbrowski, prowadzący warsztaty nt. internetowych narzędzi marketingowych.
Efekty prac wszystkich zespołów wraz z raportami końcowymi można oglądać na: www.netaware2014.com/list
Choć to projekt niełatwy pod wieloma względami, cały trud włożony w jego organizację zrekompensował się wdzięcznością studentów, którzy wyrazili ją podczas uroczystej kolacji na zakończenie projektu – mówi opiekun koła naukowego AwareNet Club prof. Sławomir Smyczek, Prorektor ds. Internacjonalizacji i Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Uczelnie wyższe nie zawsze są w stanie podążać za najnowszymi trendami technologicznymi, dlatego program taki jak NetAware daje studentom niepowtarzalną szansę na zapoznanie się z nowoczesnymi i innowacyjnymi narzędziami marketingowymi, pozwalając im działać na tzw. żywym organizmie. Co więcej, dzięki projektowi studenci nabywają także zdolności efektywnego komunikowania się, pomimo wszelkiego rodzaju barier kulturowych pomiędzy krajami uczestników – dodaje.
Rywalizacja pomiędzy zespołami odbywała się na zasadzie fair play, czego dowodem może być cytat z jednego ze sporządzonych w ramach projektu blogów. Drużyna składająca się ze studentów z uczelni z Włoch, Francji, Węgier, Polski, Rumunii i Belgii na swoim blogu „Women for Tomorrow” pisze: „Nie wygraliśmy, ale – jak mawiają – udział jest ważniejszy niż zwycięstwo” i adresując już do wygranych: „Gratulujemy! Zrobiliście kawał świetnej roboty!”.
Mimo iż projekt zakończył się w sobotę, jego faktycznym zwieńczeniem będzie wydana publikacja naukowa poświęcona nowoczesnej promocji organizacji non-profit, których cele i działania znacznie różnią się od działalności przedsiębiorstw nastawionych na zysk.
Pełna nazwa projektu: NetAware Intensive Programme – Internet advanced promotional tools application for increasing awareness of social exclusions movement. Organizatorem jest Koło Naukowe AwareNet Club, działające pod opieką Prorektora ds. Internacjonalizacji i Marketingu, prof. dr. hab. Sławomira Smyczka oraz dr Justyny Matysiewcz. Patronami honorowymi inicjatywy są: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych.
Więcej informacji o projekcie na: www.netaware.ue.katowice.pl.
Podobne artykuły
-
„Adapciak – obóz integracyjny dla nowych studentów Politechniki Krakowskiej
15 września 2023 r. w Pawilonie Konferencyjno-Wystawowym „Kotłownia” na kampusie Politechniki Krakowskiej przy ul. Warszawskiej 24 uczestn...
-
Na Politechnice Krakowskiej powstało laboratorium VR – kolejna pracownia wspomagająca nowoczesne kształcenie
Baza laboratoryjna Politechniki Krakowskiej poszerzyła się o unikatową pracownię komputerową – laboratorium VR. Uroczyste otwarcie z udziałem wł...
-
Laboratorium Aerodynamiki Środowiskowej PK podczas Festiwalu Nauki i Sztuki - 16-18 maja 2024 r.
Po pięciu latach przerwy wraca Festiwal Nauki i Sztuki w Krakowie. Politechnika Krakowska, która od samego początku istnienia festiwalu jest za...
-
Uniwersytet Jagielloński z nową kampanią: ZNAJDŹ POMYSŁ NA SIEBIE NA UJ
To nie tylko slogan, ale też motto przewodnie tegorocznej kampanii. Ma ona na celu zachęcenie młodych ludzi do studiowania i pokazania, że UJ to miejs...